donderdag 18 september 2014

BALLADE-13 b a l l a d e 3

B A L L A D E 3

3.1
     Ik spreek hier uitsluitend over die stillevens
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit groene massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de groene hond geldt als onuitvoerbaar bevel,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de veiling zomerdekenblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een aardbei opduikt


3.2
     Ik spreek hier uitsluitend over die momenten
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit sidderende massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van het sidderende varken geldt als paranoïde bezwering,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de containers paraplublauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een trein opduikt


3.3
     Ik spreek hier uitsluitend over die droomtheorieën
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit ritselende massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de ritselende spin geldt als melige grap,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de parkeergarage fietstasblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een wegenkaart opduikt


3.4
     Ik spreek hier uitsluitend over die calamiteiten
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit bloesemende massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de bloesemende slang geldt als archaïsch zoenoffer,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de scheepswerf badmatblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een schuimdot opduikt


3.5
     Ik spreek hier uitsluitend over die fantasieën
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit solide massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de solide eend geldt als defecte brulboei,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de vuurtoren melkanblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een grasmat opduikt


3.6
     Ik spreek hier uitsluitend over die verwondering
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit elegante massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de elegante koe geldt als gemakzuchtige smoes,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor het duinpad lampekapblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een kandelaar opduikt


3.7
     Ik spreek hier uitsluitend over die trillingen
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit oranje massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van het oranje paard geldt als sentimenteel exhibitionisme,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor het prikkeldraad vensterbankblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een verrekijker opduikt


3.8
     Ik spreek hier uitsluitend over die melancholieën
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit wasemende massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de wasemende salamander geldt als regelrechte bedriegerij,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de camping radioblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een potlood opduikt


3.9
     Ik spreek hier uitsluitend over die pijnen
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit zwiepende massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de zwiepende kat geldt als anachronistische vergissing,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de broedkolonie plantengieterblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een geranium opduikt


3.10
     Ik spreek hier uitsluitend over die bravoures
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit bruine massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van het bruine schaap geldt als platte gemeenplaats,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de waterput traploperblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een sleutelhanger opduikt


3.11
     Ik spreek hier uitsluitend over die ruwheden
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit robuuste massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de robuuste aap geldt als utopisch verzinsel,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de konijnepijp haarborstelblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een krulspeld opduikt


3.12
     Ik spreek hier uitsluitend over die melodieën
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit knoestige massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de knoestige kever geldt als vreugdeloze optelsom,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de bunkerruïne keukenrekjesblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een theedoek opduikt


3.13
     Ik spreek hier uitsluitend over die bestemmingen
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit koesterende massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de koesterende olifant geldt als discriminerende naïviteit,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor het braambos deurklinkblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een bellekoord opduikt


3.14
     Ik spreek hier uitsluitend over die concentraties
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit solitaire massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de solitaire vos geldt als diplomatiek compromis,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de fontein divanblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een bonbon opduikt


3.15
     Ik spreek hier uitsluitend over die gewichten
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit kale massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de kale kip geldt als primitieve poging,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor het volleybalnet pantoffelblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een zegelring opduikt


3.16
     Ik spreek hier uitsluitend over die dokumenten
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit krakende massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de krakende bij geldt als fascistisch dictaat,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de reddingsbrigade cacoabusjeblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een roomklopper opduikt


3.17
     Ik spreek hier uitsluitend over die metaforen
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit gespleten massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de gespleten kikker geldt als sussend gebed,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de parasols kussensloopblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een woldot opduikt


3.18
     Ik spreek hier uitsluitend over die ontwikkelingen
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit passieve massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de passieve worm geldt als provocerende perversiteit,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de snackkar popperokjeblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een lippenstift opduikt


3.19
     Ik spreek hier uitsluitend over die betekenissen
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit witte massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de witte beer geldt als elitair onderonsje,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor het zandkasteel brocheblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een kraag opduikt


3.20
     Ik spreek hier uitsluitend over die perspectieven
                                                    die het resultaat zijn van de verwerking van data verzameld tijdens ongeplande verkenningstochten
     Ik weet uit ervaring hoe het is om als louter fysieke entiteit overwoekerde massa
                                                    in een vijandig energieveld te zijn
     Waar wat in de taal van de overwoekerde kameleon geldt als onvervulbare belofte,
                                                    gesteld in schrijftaal geboekstaafd staat als waarheid
     Daarom heb ik voor de westenwind botervlootblauw gebruikt,
                                                    wat dan weer verklaart waarom in de linker benedenhoek een maiskolf opduikt


>>   naar   b a l  l a d e  4



© mc 1995-2014




terug naar BALLADE-13

terug naar 1n (inhoud)





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen